Edouard Vuillard
Edouard Vuillard's Oil Paintings
Edouard Vuillard Museum
November 11, 1868-June 21, 1940. French painter.

About Us
email

90,680 paintings total now
Toll Free: 1-877-240-4507

  
  

Edouard Vuillard.org, welcome & enjoy!
Edouard Vuillard.org
 

fredrik westin
Oskar I, 1799-1859, kung av Sverige och Norge

ID: 92046

fredrik westin Oskar I, 1799-1859, kung av Sverige och Norge
Go Back!



fredrik westin Oskar I, 1799-1859, kung av Sverige och Norge


Go Back!


 

fredrik westin

Fredric Westin, född den 22 september 1782 i Stockholm, död 13 maj 1862 i Stockholm, historie- och porträttmålare. Westin hade varit elev hos Lorens Pasch d.y. och Louis Masreliez på Konstakademien. Sedan han 1808 blivit kallad till akademiens agr?? och förordnad till konduktör vid kungliga museet blev han 1812 invald i Konstakademiens styrelse. Han blev 1815 vice professor och 1816 professor vid Konstakademien. Där var han också 1828-1840 direktör. 1843 utnämndes han till hovintendent. Till hans tidigare skede och till hans främsta alster hör "Dagens stunder", fyra dörrstycken i Karl Johans sängkammare på Rosersbergs slott med antikiserande figurer: Aurora som strör blommor över jorden, Apollon med sitt fyrspann, Diana följd av Aftonrodnaden samt Natten med sitt stjärnströdda dok (1812-13). På Säfstaholms slott finns "De fyra årstiderna presiderade av jordens gudinna" (1843), på Rosendals slott "Hebe med örnen" (1832) och "Flora bekransande Linn??s byst" (1843) och vid Stockholms universitet "Musiken, föreställd av en grupp unga flickor". Han målade också kompositioner ur den svenska historien ("Olof Skötkonungs dop", "Lutherska lärans antagande"). Westin målade en stor mängd porträtt då han under Karl XIV Johans tid var konstnären på modet. Som porträttmålare var han dock inte enhälligt uppskattad. En kritiker som Silverstolpe beklagade 1809 att en konstnär som "äger så mycken färdighet till stöd för sitt sökande av idealet" sysselsatte sig med en konst av så lågt värde och hoppades att han "måtte återvända från den platta verkliga världen till den poetiska." Hammarsköld menade 1818 att av de svenska konstnärerna var det Westin som hade de ringaste anlagen för porträttmålning. Scholander kallade hans porträtt för "vaxgubbar". Andra hade lovord att fälla över Westins porträtt. Gerss ansåg att Westins porträtt hade likhet och behag i uttrycket, enkelhet i ställning och klädsel, urval av natur i formerna och säkerhet och sanning i utförandet. Wennberg kallade honom "den förste svenske tecknarens Lorenz Paschs så värdige fosterson". Under Karl XIV Johans tid målade han rad porträtt på kungafamiljen. 1824 målade han en populär allegori över kronprinsessan Josefinas ankomst till Sverige, där Saga i gul och blå dräkt sitter på marken framför en runsten och blickar upp mot skyn där kronprinsessan i röd och vit dräkt svävar ned på en molntapp omgiven av tre amoriner. 1838 målade han Karl XIV Johan till häst på Ladugårdsgärdet hälsande med den trekantiga hatten. Efter att Sandbergs altartavla för Sankt Jacobs kyrka hade underkänts vände sig de ansvariga till Westin med uppdraget att måla en altartavla. Målningen, "Kristi förklaring" var klar 1828 och resultatet blev både hyllat och kritiserat. Andra altartavlor av Westin finns i Kungsholms kyrka ("Kristi uppståndelse", 1825), Åbo domkyrka ("Kristi förklaring", 1836), Uddevalla kyrka ("Kristus välsignar barnen") samt Carl Gustafs kyrka ("Kristi begravning", 1832).  Related Paintings of fredrik westin :. | Venus | mit Zwerg Sir Jeffrey Hudson | The Dakota Chief : One Horn | One Aspect of religious | Playing Cards and Glass of Beer |
Related Artists:
Circle of Fra Galgario
painted Portrait of an Old Lady in 1720 - 1750
Pieter Jansz Saenredam
1597-1665 Dutch Pieter Jansz Saenredam Gallery Saenredam was the son of the print maker and draughtsman Jan Pietersz Saenredam (1565-1607), who was born in Zaandam or, in those days, Saenredam. In 1612 he moved to Haarlem, where he became a pupil of Frans de Grebber and lived the rest of his life. A contemporary of Rembrandt, he is noted chiefly for his surprisingly modern paintings of churches. Saenredam achieved this modern look by meticulously measuring and making sketches of the churches he wanted to paint. He would make these sketches in pencil, pen, and chalk, then and add in water colors to help give the sketch texture and color. The sketches are very architectural in detail, they convey the interior atmosphere through the clever use of light and graduated shadows. Saenredam often deliberately left people out of his work, thus also focusing more attention on buildings and their architectural forms. Only after having made precise measurements, and precise sketches and drawings of the churches, he would take them to his studio where he started to create his paintings. The Reformation led to a rise in Protestant art, of which Saenredam??s Interior of the St. Martin's Dom in Utrecht is an example. As a Catholic church the Dom had been built with adornments. Then, in the epoch of the Eighty Years War and with the church getting in Protestant hands, it was ??cleaned?? of Catholic influences. The altarpieces and statuary were removed, and the walls and ceiling were white washed. The painting shows the church not long after its make-over. The sparse interior with illuminated corridors reflect Protestant ideals, new for Saenredam's time. Alternatively, the paintings of church interiors by Saenredam and other 17th century Dutch painters have been interpreted as having less to do with religion and more with the new-found interest in perspective and with the Dutch interpretation (known as Dutch Classicism) of Palladio??s theories of proportion, balance and symmetry. In any case, Saenredam wanted to memorialize his country during this time of change by documenting many of the country??s buildings. Many artists before him had specialized in imaginary and fanciful architecture, but Saenredam was the first to focus on existing buildings. According to the J. Paul Getty Trust ??Saenredam??s church paintings??owe their poetry to his remarkable blend of fact and fiction. He began by making site drawings of buildings that record measurements and detail with archaeological thoroughness.?? This meticulous preparation helped him to create such accurate and enchanting paintings. The measurements aided him in using scientific linear perspective, just like Andrea Pozzo. He was able to use his measurements to create a realistic image with depth. The Utrecht Archives houses a large number of Saenredam's drawings. In the season 2000-2001 the Centraal Museum at Utrecht held a major exhibition of his drawings and paintings. Perhaps his best known works are a pair of oil paintings both titled Interior of the Buurkerk, Utrecht. One hangs in London's National Gallery, the other in the Kimbell Art Museum in Fort Worth, Texas. In their simplicity and semi-abstract formalism, they foreshadow more modern works such as those of Mondrian and Feininger.
Berghe, Christoffel van den
Dutch, approx. 1590-1645






Edouard Vuillard
All the Edouard Vuillard's Oil Paintings




Supported by oil paintings and picture frames 



Copyright Reserved